Motoarele sunt eficiente, consumă puțin, dar necesită și o întreținere mai atentă pentru a funcționa bine. De exemplu, există aditivi și soluții speciale de curățare a acestor tipuri de propulsoare. Iată la câți kilometri ar fi bine să speli motorul diesel pe interior și cum trebuie să faci asta pentru a nu apărea probleme.
Motorul pe motorină a fost creat de inginerul german Rudolf Diesel în 1892 și patentat un a mai târziu.
Intenția acestuia era ca motorul să utilizeze o gamă largă de combustibili, inclusiv praful de cărbune. De altfel, în 1900, când Diesel a prezentat invenția la Expoziția Universală (World’s Fair), motorul funcționa cu ulei de alune.
În prezet, motoarele diesel funcționează cu motorină. Acest combustibil, deși eficient, este considerat inferior benzinei.
Pentru că produce mai multe reziduri, care se depun pe diverse componente din motor și din sistemul de evacuare.
Astfel, se pot înfunda injectoarele, filtrul de particule sau supapa EGR.
Pentru a evita asta, trebuie ca turația motorului să fie optimă, combustibilul de bună calitate, iar filtrele să fie curățate cu regularitate.
Pentru cei care vor să facă o curățare și mai profundă a motorului diesel, există varianta de spălare pe interior a acestuia.
Există numeroase soluții speciale care înlătură depunerile din orificiile pentru ulei, lagăre sau zona segmenţilor.
„Aceste soluții se adaugă în uleiul de motor înainte de a schimba uleiul. Depinde de produs, în unele cazuri se pune o jumatate de litru, in altele 200-300 ml. Se lasă apoi mașina pornită la ralanti cel mult 15 minute, după care se face schimbul de uleiul și filtre”, a explicat pentru ProMotor mecanicul Robert Marin.
Așadar, poți să speli motorul diesel la fiecare schimb de ulei. Deci, după 10.000 de kilometri sau o dată pe an, daca nu parcurgi această distanță.
Atenție, însă, la dozaj și la timpul de funcționare al motorului după folosirea acestor soluții.
„Aceste soluții conțin diverși compuși chimici care, în cantități prea mari sau lăsate să acționeze prea mult timp, pot afecta garniturile sau alte componente care nu sunt de metal”, a mai precizat mecanicul.
De aceea, e recomandat ca această spălare a motorului diesel pe interior să fie făcută de un specialst.